• خانه
    • درباره من
    • اخبار و مصاحبه
    • کتاب
    • مقاله
    • پژوهش
    • درس ها
    • بعد از وفات
    • تماس با من
    • اخبار مجلس
    جستجو
    خالی نباشد
      نسخه چاپی
    • امنیت متعالیه در مصاحبه دکتر علیرضا صدرا با خبرگزاری قرآنی

      «الا بذکر الله تطمئن القلوب» مصداق امنیت باطنی(و متعالی)مدنظر قرآن است ظاهر قرآن برای ظاهر جامعه است که توسعه، عدالت، تعالی و امنیت جامعه را در بر می‌گیرد، اما باطن قرآن برای باطن جامعه انسانی است که طمأنینه ایجاد می‌کند؛ آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب»را باید امنیت درونی و باطنی(متعالی)مدنظر قرآن دانست. 



      • ۹:۴۵ ۱۳۹۲/۶/۲۱
      امنیت متعالیه در مصاحبه دکتر علیرضا صدرا با خبرگزاری قرآنی
    • علیرضا صدرا، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) درباره نگاه اسلام به امنیت گفت: مقوله امنیت یکی از مقولات اساسی و تعیین‌کننده در هر نظریه و نظام سیاسی است؛ در نتیجه هر مکتبی نسبت به مقوله امنیت به معنای حداقل لازم برای هر نوع موجودیت، بقا، تداوم، کمال و تعالی حساسیت دارد و به آن می‌پردازد. اسلام به طور طبیعی چون مکتبی متعالی، خاص، دین خاتم، جامع، نهایی و جهانی است، نگاه جامع، جهانی، نهایی و متعالی به امنیت دارد، به نحوی که اگر بگوییم امنیت در نگاه اسلام امنیت متعالی است، درست گفته‌ایم.

      این استاد دانشگاه در پاسخ به سؤالی درباره تعریف امنیت در نگاه قرآنی و رابطه ایمان قلبی و امنیت در جامعه گفت: اساساً در قرآن ورای امنیت جسمانی و جانی و به عبارتی فیزیکی، امنیت روانی، روحانی و معنوی داریم که امنیت درونی و باطنی محسوب می‌شود. ظاهر قرآن برای ظاهر جامعه است که توسعه، عدالت، تعالی و امنیت جامعه را در بر می‌گیرد، اما باطن قرآن برای باطن جامعه انسانی است که طمأنینه ایجاد می‌کند؛ آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» را باید امنیت درونی و باطنی مدنظر قرآن دانست.
      وی در توضیح این مطلب گفت: بنابراین امنیتی که برای حفظ جسم، جان، مال و آبروست، امنیت ظاهری است که جنبه آسایش جامعه می‌باشد و نظامات متعارف دنیا نیز از آن برخوردارند، اما آرامش و امنیت روانی تنها با تعالی انسانی تأمین می‌شود، نه با توسعه اقتصادی و مادی.
      صدرا در ادامه اظهار کرد: اگر تنها امنیت ظاهری وجود داشته باشد، مانند آب شور دریاست که انسان هر چه از آن بنوشد، آرامشش نه تنها تأمین نمی‌شود، بلکه به هم می‌خورد؛ اما آرامش به آب زلال و خنک تعبیر شده است که نوشیدن آن حتی به مقداری کم آرامش‌بخش می‌شود. برای همین در تعابیر قرآنی امنیت، ایمان و امان داریم.
      این استاد دانشگاه در توضیح این سه مقوله گفت: امنیت و ایمان در جامعه ما می‌باشد و امان در جامعه مهدوی است که دولت امن و امان است. امنیت رفع تهدید است، ایمان حفظ خود از تهدید و افراط و تفریط و حفظ امنیت است. ولی امان فقدان تهدید است که شرایط و زمینه های تهدید از بین می‌رود، نه اینکه ناامنی وجود دارد و ما آن را رفع می‌کنیم. در واقع در دولت امن و امان، (از حیث تهدیدات امنیتی و نا امن ساز)محیط بهداشتی می‌شود.
      وی افزود: از ابتدای قرآن، رحمت به عنوان نعمت مطرح شده و نعمت امنیت، نعمت پایه‌ای، محوری و غایی است؛ یعنی امنیت نه تنها مقدمه توسعه و تعالی جامعه است، بلکه لازمه آن در تمام مراحل و حتی در نهایت است که در آنجا به مرحله‌ای از امن می‌رسیم و به قول حاج ملاهادی سبزواری این امنیت درونی، امنیتی است که با زمینه‌سازی درونی تأمین می‌شود، نه با شرطه(پاسبان)و نیروهای حکومتی. در انتهای قرآن نیز در سوره قریش امنیت جسمانی و مادی مطرح شده‌است و امنیت روحانی نیز در آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» بیان شده ‌است.
      صدرا درباره تفاوت نگاه اسلام به مقوله امنیت با سایر مکاتب گفت: امنیت در رویکرد قرآنی و اسلامی مقوله‌ا‌ی متعالی و به عبارتی دو ساحتی است که هم جهات مادی و معنوی، هم ظاهری و باطنی و هم امنیت اقتصادی سیاسی و تعادل اجتماعی و هم امنیت فرهنگی و اخلاقی را شامل می‌شود. امنیت ظاهری که با نیروها(و نهادها)ی امنیتی یا اطلاعاتی، نظامی یا دفاعی و انتظامی(اجتماعی)تأمین می‌شود، در تفکر قرآنی لازم است و از آن به عنوان عزت امت اسلامی یاد شده اما این نوع امنیت مقدمه و لازمه می‌باشد. در نهایت امنیت در تفکر اسلامی امنیت متعالی و به اصطلاح توحیدی است که همه اجزای امنیت و جهات حیات و تعالی انسانی و اجتماعی را در نگاه وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت در بر می‌گیرد. مقدمه همه اینها امنیت است،  غایت آنها نیز امان است و روح و محوریت آنها نیز ایمان است.
      این استاد دانشگاه درباره شاخص‌های اقتدار و کارآمدی حکومت اسلامی در عرصه داخلی و خارجی گفت: اساسا شاخص اقتدار قانونی و مردمی و موثر نظام اسلامی و کارامدی آن در نگاه امنیتی در عرصه داخلی و خارجی، امنیت، ثبات و صلح است. اما از نگاه توسعه‌گرا این شاخص، توسعه متعادل و متعالی است یعنی ورای امنیت، جامعه نیاز به آسایش دارد که بدون تامین آسایش نیز، امنیت پایدار نیز تامین نمی‌شود یا پایه ای و پایدار نخواهد شد. و آسایش نیز سلامت اعم از بهداشت و افزایش طول عمر مردم یا به عبارت امروزه بالا بردن امید به زندگی افراد جامعه و کیفیت آن که شامل  همان بهداشت و طول عمر است، می‌باشد و در زمان حضرت مهدی(عج) سلامت اوج می‌گیرد.
      وی در ادامه گفت: رفاه مردم و حتی تفریحات سالم نیز جزء حوزه سلامت محسوب می‌شود، اما آسایش نیز به تنهایی کافی نیست و آرامش هم لازم است که تعالی معنوی انسان را سبب می‌شود. رحمانیت خداوند جنبه آسایشی است که همه انسانها را شامل می‌شود، اما آرامش جنبه رحیمیت باری‌تعالی است که ویژه جامعه مؤمن اسلامی است و حاصل آن توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی در نتیجه مشارکت و حضور مردم و عدالت اجتماعی با نقش راهبردی دولت است به مانند ثبات و امنیت دوران دفاع مقدس که در ایران علی‌رغم هجمه‌های بیرونی و ضغف بسیاری از نهادهای ظاهری اما به سبب قوت ایمان درونی مردم، جامعه توانست نه تنها خود را حفظ کند، بلکه بدترین تهدیدات را که به نوعی جنگ جهانی سوم بود از خود دفع کرد و امنیت و ثبات تاریخی هم برای کشور و هم برای منطقه رقم زد.
      صدرا درباره اقداماتی که نظام جمهوری اسلامی باید برای دستیابی به کارآمدی و اقتدار شایسته یک جامعه اسلامی انجام دهد، گفت: هر چقدر دولت اسلامی بتواند بهره‌وری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اثربخشی آنها را بالا ببرد، به طور طبیعی بهره‌وری و اثربخشی ملی در همه عرصه‌ها بالا می‌رود. بالا بردن بهروه‌وری ملی و دولتی باعث ارتقای بهره‌وری و اثربخشی نظام سیاسی نوبنیاد نمونه و نوین جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و وقوع این امر به طور طبیعی خواهد توانست اهم مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور را حل کند و امنیت و ایمان جامعه را تأمین کرده و به یک امان و آرامش و تعالی معنوی جامعه را سوق دهد.
      وی در نهایت افزود: در سند چشم‌انداز بیست ساله نیز این امر به عنوان چالشی فراروی همه نیروها و نهادهای علمی، راهبردی و اجرایی است که بتوانند امنیت را در این معنا از نظر علمی تبیین کنند، از نظر عملیاتی ترسیم نمایند و از نظر کاربردی آن را اجرایی کنند.

    نظر به مطلب
    نام: *
    ایمیل: * ایمیل را بدرستی وارد کنید
    متن: *500 حرف دیگر میتوانید تایپ کنید
    کد امنیتی: 79456
      *
    اخبار و مصاحبه ها
  • روح بلند استاد معزز، اسوه ادب، تقوا و تواضع جناب آقای دکتر علیرضا صدرا به ملکوت اعلی پیوست
  • فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا (شماره 42 و 43)
  • برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی معرفی شدند
  • گزارش نهایی نخستین کنگره جهانی فارابی و فرهنگ و تمدن اسلامی
  • تفاوت‌های فلسفی - سیاسی علامه طباطبایی و امام خمینی/ آیا دو فیلسوف نقطه مقابل یکدیگرند؟
  • الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت
  • الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و تحوّل‌آفرینی
  • کتاب «مبادی علم سیاست متعالی» منتشر شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد درگذشت «علیرضا صدرا» را تسلیت گفت
  • معاون اول رئیس جمهور درگذشت دکتر علیرضا صدرا را تسلیت گفت
  • دلنوشته موسسه کار و تامین اجتماعی برای دکتر صدرا
  • دل نوشته دکتر بهرامی (معاونت هماهنگی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت)
  • دکتر صدرا علاوه بر آشنایی با علوم و معارف اسلامی، به مباحث علم جدید هم تسلط خوبی داشت
  • گزارشی از نشست علمی «سجایای اخلاقی و جایگاه علمی دکتر صدرا»
  • گزارش بزرگداشت استاد فقید دکتر علیرضا صدرا + عکس
  • دکترقالیباف درگذشت نماینده دزفول در دوره چهارم مجلس را تسلیت گفت
  • یادداشت دکتر فوزی در تجلیل از استاد مرحوم علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت دکتر محمدرضا سنگری برای دکتر علیرضا صدرا
  • تسلیت رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی
  • پیام تسلیت دکتر غلامرضا فروزش در پی درگذشت دکتر علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت امام جمعه دزفول شهرستان در پی درگذشت دکتر علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت سید احمد آوایی ، نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی
  • نگاهی به تلاش‌های علمی مرحوم دکتر علیرضا صدرا، خوانش روزآمد فلسفه سیاسی اسلامی
  • از تاسیس تا تدریس مفاهیم فلسفه سیاسی
  • پیام تسلیت شهردار دزفول در پی درگذشت دکتر علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت فرماندار ویژه شهرستان در پی درگذشت نماینده اسبق دزفول
  • اسدالله سرافراز؛ دزفول شخصیت بزرگی را از دست داد
  • پیام رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از درگذشت دکتر علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت حجه‌الاسلام والمسلمین خسروپناه بمناسبت درگذشت دکترعلیرضاصدرا
  • پیام تسلیت رئیس شورای سیاست گذاری مجمع در پی درگذشت استاد علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پی درگذشت استاد علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر علیرضا صدرا
  • رادیو پژوهش - شنیداری از دکتر علیرضا صدرا
  • رادیو پژوهش
  • تحقق شعار سال به معنای رفع بیکاری است
  • معرفی کتاب نقش راهبردی دولت در نظریه سیاسی امام خمینی
  • «داد و دهش» و «عدالت»؛ شاکله و شاخصه اصلی مکتب حاج قاسم
  • در نشست «مشارکت مردمی در جنگ و هویت ملی» عنوان شد؛ نگاه امام خمینی(ره) از ابتدا راهبردی بود
  • سه اقدام برای تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب
  • فراخوان یازدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت/آخرین مهلت ارسال مقاله
  • رئیس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: اسلام حاکم بر ایران، مکتبی مبتنی بر ایرانیت است
  • فصلنامه علوم انسانی اسلامی "صدرا" به شماره سی و هفتم رسید
  • کارآمدسازی دولت مهم‌ترین گام تحولی دولت سیزدهم است
  • دولت سیزدهم باید چه دغدغه‌هایی داشته باشد؟
  • نقش دولت جدید در توسعه ملی ایران به قلم دکتر علیرضا صدرا
  • ظرفیت حکمت متعالیه در دولت‌سازی اسلامی
  • کتاب «قدرت متعالی» این ظرفیت را دارد تا کاربردی شود
  • معرفی نفرات برتر و نفرات شایسته تقدیر مشارکت کننده در جمع سپاری تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم در همایش اختتامیه ۲۷ بهمن
  • علوم انسانی اسلامی قوه عاقله گام دوم در تمدن‌سازی
  • "حکمت متعالی سلامت" نجات بخش جهان از فروپاشی سلامت است
  • سلیمانی چگونه مکتب شد / جریان های سیاسی برنامه‌محوری و اخلاق‌مداری را از حاج قاسم بیاموزند
  • سازماندهی نیروی انسانی نقش مهمی در ارتقای کارآمدی دارد
  • موفقیت در نظام سلامت و طب با نگاه توحیدی و حکمت متعالیه
  • کتاب قدرت متعالی الگوی قدرت جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس رونمایی شد
  • آزادی عادلانه؛ گرانیگاه اندیشه سیاسی مرحوم فیرحی / نواندیشی بر محور اصالت‌ها
  • صدرا تشریح کرد: انقلاب اسلامی و الگوی پیشرفت تمدن نوین اسلامی در گام دوم
  • سی و چهارمین شماره فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد
  • کشور دچار بحران شکاف دولت ـ ملت نیست / راه حل مشکلات اقتصادی؛ هدایت نقدینگی به تولید
  • رابطه مردم و حاکمیت| مردم زمانی رأی می‌دهند که احساس خطر ‌کنند
  • هم اندیشی درباب قانون و الزامات تحوّل در ایران برگزار شد
  • نشست عدالت مدنی و الزامات تحول در جمهوری اسلامی برگزار شد
  • صدرا: الگوسازی اسلامی ایرانی پیشرفت، برترین راهبرد فرابردی گام دوم انقلاب است
  • نشست شأن راهبردی دولت در اندیشه امام خمینی (ره) برگزار شد
  • عدالت در تفکر امام(ره) امکان شایسته‌سالاری است / جدال‌های سیاسی؛ ام‌المفاسد کشور
  • اخلاق و فرهنگ در کشور متولی مشخص ندارد/ کلید طلایی اخلاق
  • در زمینه اخلاق سکولار عمل کرده ایم؛ اخلاق در جامعه فاقد متولی است
  • نشست علمی “اخلاق سیاسی” برگزار شد.
  • استاد دانشگاه تهران: اخلاق در جامعه به حال خود رها شده است/ گرفتار بی اخلاقی های جناحی شده ایم
  • مهمترین دستاورد انقلاب ایجاد باور «خواستن و توانستن» است
  • دیانت منقطع از حکمت، به اسلام طالبانی و آل سعودی ختم می شود
  • زمینه‌سازی مهدوی گام دوم انقلاب/ انتظار انقلابی به مردم روحیه می‌دهد
  • هرگونه تصمیم‌گیری درباره لوایح FATF باید مشروط باشد
  • بسیج با عبور از مرزهای ملت‌‌ها، تمدن را پایه‌ریزی می‌کند
  • کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی «الزامات راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی» با ارائه علیرضا صدرا
  • نشست استادان منتخب علوم انسانی اسلامی برگزار شد
  • علیرضا صدرا: الگوی راهبردی دولت نقش بنیادینی در پیشرفت مدنی دارد
  • پنجمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی به علوم سیاسی اختصاص یافت
  • «تفکر کارآمد جهادی»؛ راه تحقق «گام دوم انقلاب»/وارد عصر جهاد اکبر انقلاب شده ایم
  • بیانیه «گام دوم انقلاب»؛ راهبرد راهبری جامعه از جهاد اصغر تا تمدن‌سازی اسلامی
  • تاثیرگذاری غرب بر انقلاب اسلامی با استحاله فرهنگی امکان‌پذیر است
  • مصاحبه با دکتر علیرضا صدرا پیرامون اصطلاح‌نامه فلسفه سیاسی اسلامی
  • الگوی نهایی پیشرفت باید نخبه‌پسند و عامه‌فهم باشد/ فقدان الگو؛ عامل حرکت پاندولی دولت‌ها/ مشروح مذاکرات تنظیم سند منتشر می‌شود
  • صاحبنظران در مورد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت چه می‌گویند
  • در نشست بررسی هم‌اندیشی و بازخوانی الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح شد قانون اساسی، اساس الگوی پیشرفت است/جای متخصصان IT در طراحی الگو خالی است
  • علیرضا صدرا در گفت‌وگو با رسالت: توسعه، بدون الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت شکل نمی‌گیرد
  • علم را کیلویی می‌خواهیم نه برای رفع نیاز/ به واردات علم عادت کرده‌ایم
  • یک استاد دانشگاه: باید با حفظ اصالت‌ها، قالب‌های روزآمد را برای ترویج فرهنگ عاشورا ارائه بدهیم
  • علیرضا صدرا: فرهنگ هیئتی و مدیریت شبکه‌ای؛ راه‌حل مشکلات مدیریتی است
  • عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند برنامه‌ریزی است
  • علیرضا صدرا مطرح کرد: حکومت «بر»؛ الگوی حکمرانی امام علی (ع)/ امروز دولت برخلاف دولت علوی «غیرخواه» نیست
  • رهبری که بنیان حکومت را بر حکمت گذاشت/ امام خمینی و حکمت متعالیه
  • فهرست نام استادان، از مدرسه سیاسی تا دانشکده حقوق و علوم سیاسی
  • کشورهای منطقه خودشان باید الگوی حکومتی خویش را انتخاب کنند
  • حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی
  • آزادی از مکاتب غربی و شرقی
  • بهترین و بیشترین مطالب درباره اعتدال از سوی خواجه نصیر مطرح شده است
  • فرصت ایجاد وحدت بین دشمنان علیه نظام اسلامی را بگیریم
  • امام(ره) با وارد کردن قرآن در زندگی الگوسازی و مدل‌سازی کرد
  • « انقــلاب اسـلامی و ضـرورت ارتـقای تولیـد علـم»
  • امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین نواندیش و نوگرای اسلامی در عصر معاصر است
  • دفاع مقدس تمام نشده است فعالیت‌های دانشگاه‌ها برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس نهادینه شود
  • سران آمریکا برای احاطه بر خاورمیانه درصدد حذف ادبیات شهادت هستند
  • گزارش همایش نواندیشی دینی
  • ویژگی‌های نوآورانه نظام جمهوری اسلامی
  • نشست‏ "سیاست از منظر قرآن" با حضور دکتر صدرا و حجت الاسلام دکتر لک زایی
  • حضرت امام (ره) عمیق‌ترین مباحث را با مردم به اندازه درکشان بیان می‌کرد
  • مقام معظم رهبری فراتر از نقش مدیریت، معلم جامعه است
  • امام(ره) با وارد کردن قرآن در زندگی الگوسازی و مدل‌سازی کرد
  • بی‌تقوایی نعمت عزت را در جامعه به نقمت ذلت تبدیل می‌کند
  • ایران به عنوان یک مدل، مدنیت و مکتب برای دشمنان غیرقابل تحمل است
  • اخلاق و سیاست سیرت و صورت یکدیگر محسوب می‌شوند
  • دشمن در جنگ نرم از حربه جاذبه و دافعه استفاده می‌کند
  • حاکمیت احکام الهی در نگاه مقام معظم رهبری توام با حکومت حکام مردمی است
  • تحزب را نمی‌توان به قرآن کریم تحمیل کرد
  • مصداق امروزی «یُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ» را می‌توان رقابت حزبی دانست
  • ضرورت شناسایی فرهنگ سیاسی ایرانیان
  • سفیران نور و فرهنگ جبهه
  • حلقه علمی کرسی علوم سیاسی
  • برگزاری همایش"ایران، سیاست، آینده شناسی"
  • بررسی کارآمدی حکومت از دیدگاه امام خمینی(ره)
  • اندیشه سیاسی ملاصدرا
  • لیست مقالات پذیرفته شده نهایی جهت چاپ در کتاب مجموعه مقالات همایش جنگ نرم
  • میزگرد مفهوم شناسی دکترین مهدویت
  • مجموعه مقالات پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت منتشر شد
  • برگزاری دو پیش‌کرسی از حلقه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
  • معرفی برگزیدگان همایش دکترین مهدویت
  • در نشست انقلاب اسلامی و حکمت متعالیه انقلاب اسلامی برآیند حکمت متعالیه است
  • علم سیاست در ایران
  • اهداف بلندی که داریم رسالت سنگینی را بر دوش ما می گذارد
  • مفهوم‌شناسی حکمت متعالی سیاسی منتشر شد
  • نهضت امام خمینی(ره)، تبیین بعد عملی حکمت متعالیه است
  • چیستی، چشم‌انداز و چالش‌های گفتمان بیداری اسلامی در گفت‌وگو با دکتر علیرضا صدرا
  • امنیت متعالیه در مصاحبه دکتر علیرضا صدرا با خبرگزاری قرآنی
  • دنیای امروز دچار خوف و حزن است
  • توازن آرامش و توسعه
  • قدس روزی که مستکبران باید سر جای خود بنشینند
  • دکتر صدرا، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مطرح کرد: برترین تاثیرهای اندیشه ای انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان
  • گزارش نشست نقد کتاب مفهوم شناسی حکمت متعالی سیاسی
  • نقش راهبردی دولت در نظریه سیاسی امام خمینی(س) منتشر شد
  • لازمه درک سیاست قرآنی شناخت و نفی سیاست غیرقرآنی است
  • گزارش کامل اولین جلسه شورای راهبردی همایش ملی چشم ‏انداز دانش سیاسی در ایران
  • جنگ نرم مورد نظر قرآن منجر به امان، آرامش و رشد انسان‌ها می‌‌شود
  • نظام سیاسی قرآن سیستماتیک است
  • پیوند دین و سیاست از دیدگاه امام(ره) مانند رابطه روح و جسم است
  • آینده از آن فارابی است
  • حاکمیت احکام الهی در نگاه مقام معظم رهبری توام با حکومت حکام مردمی است .
  • انتشار دومین شماره فصلنامه نامه دولت اسلامی
  • تشکیل ستاد مشترک علمی
  • حکمت متعالیه، حکمتی معطوف به سیاست است
  • سیاست در سیره نبوی

آغاز

لیست فعالیت ها

  • درباره من
  • اخبار و مصاحبه
  • کتاب ها
  • مقاله ها
  • پژوهش ها
  • دانشجویان

زندگی نامه

دکتر علیرضا صدرا، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در سال ۱۳۳۷ در شهرستان دزفول متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را تا دیپلم در رشته ریاضی در سال ۱۳۵۶در همان شهر گذراند. فعالیت اجتماعی خود را از همان اوان ابتدای دبستانی و دوره دبیرستانی با حضور در جلسات قرآن مساجد فعال دزفول که عمدتا سیاسی بودند، آغاز نمود. تحصیلات عالی خود را در رشته علوم سیاسی، گرایش اندیشه سیاسی، تخصص فلسفه سیاسی به ویژه اسلامی در دانشگاه علامه طباطبایی، تهران و تربیت مدرس تا سطح دکتری ادامه داد. ایشان در غروب 4 آبان 1401 دار فانی را وداع گفت. روحش شاد

Copyright © Alirezasadra 1380-1401