• خانه
    • درباره من
    • اخبار و مصاحبه
    • کتاب
    • مقاله
    • پژوهش
    • درس ها
    • بعد از وفات
    • تماس با من
    • اخبار مجلس
    جستجو
    خالی نباشد
      نسخه چاپی
    • بی‌تقوایی نعمت عزت را در جامعه به نقمت ذلت تبدیل می‌کند

      بی‌تقوایی و بی‌اخلاقی باعث زوال و آثار سوء در نظام سیاسی می‌شود و به آرامی در جامعه به صورت فقر، شکاف، تنازع، درگیری و نهایتاً ذلت و یا به تعبیر قرآن «مسکنت» بروز پیدا می‌کند و ملت را از نعمت عزت به نقمت ذلت می‌رساند.

      • ۱۲:۳۰ ۱۳۹۲/۶/۲۱
      بی‌تقوایی نعمت عزت را در جامعه به نقمت ذلت تبدیل می‌کند
    • گروه سیاسی:

      علیرضا صدرا، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با بیان این‌که طبق روایات، اخلاق‌مداری و یا عدم رعایت اخلاق از جانب علما و حکام، تأثیر عمیقی در رشد و یا سقوط یک جامعه دارد، گفت: در روایات آمده است که دو دسته هستند که اگر اصلاح شوند، جامعه اصلاح می‌شود و اگر آن‌ها گمراه شوند، جامعه به گمراهی کشیده می‌شود؛ این دو گروه یکی علما و دیگر حکام هستند که رهبران فکری و سیاسی جامعه را شامل می‌شوند؛ از طرف دیگر در روایت دیگری آمده است که علما بر حکام سلطان هستند و می‌توان به این نتیجه رسید که اگر نیروهای علمی، فکری و رهبران مرجع دچار فساد و گمراهی شوند، در رفتار حکما نتیجه سویی خواهد داشت و به تبع آن، جامعه نیز آثار منفی آن را درک خواهد کرد.
      برای مشاهده بخش نخست اینجا را کلیک کنید!

      وی در ادامه گفت‌وگو با ایکنا افزود: آثار سویی که در جامعه از جانب رهبران فکری و سیاسی برگرفته از بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی در حوزه‌های مختلف نمایان می‌شود، می‌تواند در هر یک از این حوزه‌ها نارسایی‌هایی ایجاد کند؛ تغییر در سرشت و نفس یک جامعه، نظام ارزشی و بینشی درونی آن جامعه را متأثر می‌کند و سبب می‌شود افراد، جوامع و گروه‌های اجتماعی در رفتارها و الگوهای خود، مخصوصاً در حوزه سیاست تغییراتی حاصل کنند.

      صدرا با اشاره به آیه شریفه: «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» خاطرنشان کرد: این حد، یکی از قوانین الهی است که به صورت تکوینی مقدر شده و در تمام سرنوشت بشری حاکم بوده است؛ اگر تغییر مثبت و متعالی باشد و رعایت اخلاق و موازین حقیقی، یقینی و واقعی که ذاتی و فطری هر انسان است، به درستی تبیین شود، تحول مثبت و متعالی در جامعه و حوزه‌های مختلف جامعه ایجاد خواهد کرد.

      وی در مورد تأثیر بی‌اخلاقی در جامعه نیز اظهار کرد: بی‌تقوایی، بی‌اخلاقی و حتی کم‌اخلاقی باعث زوال و آثار سوء در سیاست و نظام سیاسی می‌شود و این اخلاق سوء به آرامی در جامعه به صورت فقر، شکاف، تنازع، درگیری و نهایتاً ذلت و یا به تعبیر قرآن «مسکنت» ظهور و بروز پیدا می‌کند و ملت را از نعمت عزت به نقمت ذلت دچار می‌کند.

       علیرضا صدرا:
      اگر در نظام‌های دینی کمترین تعلل در حدود اخلاقی صورت گیرد، به سرعت منجر به اضمحلال و تغییر شده و نابودی را در پی خواهد داشت

      عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: هر ملتی که این اصول و موازین را رعایت نکند گرفتار خواهد شد، مخصوصاً جوامعی که صاحب مکتب دینی و توحیدی هستند که غایت و نهایت آن‌ها رعایت اخلاق است و بایسته و شایسته است که این موازین را رعایت کنند و طبعاً اگر در نظام‌های دینی کمترین تعلل و تعدی در حدود اخلاقی و هنجاری صورت گیرد، به سرعت و شدت رو به اضمحلال، تغییر و نابودی خواهند رفت.

      صدرا با بیان این‌که برخی گمان می‌کنند که اخلاق موازین و ضوابطی قراردادی و جعلی است، گفت: این حدود، چه در سطح ملی و چه سطح فراملی، اصالتاً ذاتی و فطری هستند؛ به نحوی که می‌توانیم در گروه‌ها و افرادی که نیت خوبی ندارند و به عنوان مثال می‌خواهند دزدی کنند، ببینیم که بین خودشان رفاقت و دوستی و امانت را شرط و رعایت می‌کنند و در غیر این صورت اتحادی بین آن‌ها صورت نمی‌گیرد و اگر هم صورت گیرد، پایدار نخواهد بود؛ پس می‌توان گفت این مسائل فطری انسان است و به واسطه انسان، در نهادها و سازمان‌ها به این موارد توجه شده است.

      وی در مورد تأثیر تقوا در روابط بین‌المللی خاطرنشان کرد: رعایت آن‌ها موجب و موجد رشد، تعادل، تعالی و پایداری در مسائل سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و حوزه‌هایی از این دست می‌شود؛ هرکجا که عکس این موارد را شاهد باشیم، مسلماً بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی اتفاق افتاده است.

      صدرا با اشاره به شعارهای اخلاقی بین‌المللی تصریح کرد: قراردادهایی ظاهراً اخلاقی و هنجاری عنوان می‌شود که در اصل با مبانی حقیقی، دینی و شرعی ناسازگاری دارد؛ شعارهایی که مبنی بر آزادی‌خواهی، دموکراسی، صلح و امنیت مطرح می‌شود، اما کشورهای قدرتمند به این بهانه بر کشورهای ضعیف هرگونه تعدی و تجاوزی انجام می‌دهند که نهایتاً هزینه‌های گزافی به بار می‌آورد؛ به هر حال اگر مخالف این مبانی نیز عمل کنند، ادعا خواهند کرد که برای مبارزه با تروریست و ایجاد آزادی عمل کرده‌اند و مدعی رعایت اخلاق هستند.

       کارشناس مسائل سیاسی:
      افتخار به کوروش برای فتح بابل نبود، بلکه به این خاطر مایه افتخار شد که اخلاق انسانی را رعایت کرد

      وی در ادامه افزود: دولتی که در سطح بین‌المللی در راستای سیاست، اخلاق‌محور عمل کند، به همان میزان در جامعه بین‌الملل اثرگذار خواهد بود و به عنوان دولت و ملت عدالت‌خواه و آزادی‌طلب در جهان معروف و مطرح خواهد شد؛ چراکه صادقانه به دنبال دغدغه‌های انسانی است؛ نهایتاً اعتمادها جلب می‌شود، هزینه‌های اقتصادی و سیاسی و نظامی در روابط کمتر شده و به لحاظ شخصیت و اعتبار در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

      این کارشناس مسائل سیاسی، ماندگاری را از دیگر تأثیرات رعایت اخلاق در مسائل سیاسی دانست و گفت: اگر در شخصیت‌ها و ملت‌های تاریخی نگاهی کنیم، کسانی ماندگار شده‌اند که به این موازین و اصول پایبند بودند؛ به عنوان مثال کوروش شخصیتی است که در تاریخ ماندگار شده و منشور اخلاقی او به عنوان اولین منشور جهانی حقوق بشر بر سر در سازمان ملل نقش بسته و این مایه افتخار است؛ کسی برای فتح بابل به او افتخار نمی‌کند و به این خاطر مایه افتخار شده است که اخلاق انسانی را رعایت کرد.

      وی تصریح کرد: بنابراین رعایت موازین اخلاقی در سیاست در داخل جامعه موجب توسعه، تعادل و تعالی خواهد بود، در سطح بین‌المللی نیز در زمان و در طول تاریخ آثار ماندگاری خواهد داشت.‌

      خبرگزاری قرآنی ایران


    نظر به مطلب
    نام: *
    ایمیل: * ایمیل را بدرستی وارد کنید
    متن: *500 حرف دیگر میتوانید تایپ کنید
    کد امنیتی: 23402
      *
    اخبار و مصاحبه ها
  • روح بلند استاد معزز، اسوه ادب، تقوا و تواضع جناب آقای دکتر علیرضا صدرا به ملکوت اعلی پیوست
  • فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا (شماره 42 و 43)
  • برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی معرفی شدند
  • گزارش نهایی نخستین کنگره جهانی فارابی و فرهنگ و تمدن اسلامی
  • تفاوت‌های فلسفی - سیاسی علامه طباطبایی و امام خمینی/ آیا دو فیلسوف نقطه مقابل یکدیگرند؟
  • الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت
  • الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و تحوّل‌آفرینی
  • کتاب «مبادی علم سیاست متعالی» منتشر شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد درگذشت «علیرضا صدرا» را تسلیت گفت
  • معاون اول رئیس جمهور درگذشت دکتر علیرضا صدرا را تسلیت گفت
  • دلنوشته موسسه کار و تامین اجتماعی برای دکتر صدرا
  • دل نوشته دکتر بهرامی (معاونت هماهنگی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت)
  • دکتر صدرا علاوه بر آشنایی با علوم و معارف اسلامی، به مباحث علم جدید هم تسلط خوبی داشت
  • گزارشی از نشست علمی «سجایای اخلاقی و جایگاه علمی دکتر صدرا»
  • گزارش بزرگداشت استاد فقید دکتر علیرضا صدرا + عکس
  • دکترقالیباف درگذشت نماینده دزفول در دوره چهارم مجلس را تسلیت گفت
  • یادداشت دکتر فوزی در تجلیل از استاد مرحوم علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت دکتر محمدرضا سنگری برای دکتر علیرضا صدرا
  • تسلیت رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی
  • پیام تسلیت دکتر غلامرضا فروزش در پی درگذشت دکتر علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت امام جمعه دزفول شهرستان در پی درگذشت دکتر علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت سید احمد آوایی ، نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی
  • نگاهی به تلاش‌های علمی مرحوم دکتر علیرضا صدرا، خوانش روزآمد فلسفه سیاسی اسلامی
  • از تاسیس تا تدریس مفاهیم فلسفه سیاسی
  • پیام تسلیت شهردار دزفول در پی درگذشت دکتر علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت فرماندار ویژه شهرستان در پی درگذشت نماینده اسبق دزفول
  • اسدالله سرافراز؛ دزفول شخصیت بزرگی را از دست داد
  • پیام رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از درگذشت دکتر علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت حجه‌الاسلام والمسلمین خسروپناه بمناسبت درگذشت دکترعلیرضاصدرا
  • پیام تسلیت رئیس شورای سیاست گذاری مجمع در پی درگذشت استاد علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پی درگذشت استاد علیرضا صدرا
  • پیام تسلیت دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر علیرضا صدرا
  • رادیو پژوهش - شنیداری از دکتر علیرضا صدرا
  • رادیو پژوهش
  • تحقق شعار سال به معنای رفع بیکاری است
  • معرفی کتاب نقش راهبردی دولت در نظریه سیاسی امام خمینی
  • «داد و دهش» و «عدالت»؛ شاکله و شاخصه اصلی مکتب حاج قاسم
  • در نشست «مشارکت مردمی در جنگ و هویت ملی» عنوان شد؛ نگاه امام خمینی(ره) از ابتدا راهبردی بود
  • سه اقدام برای تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب
  • فراخوان یازدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت/آخرین مهلت ارسال مقاله
  • رئیس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: اسلام حاکم بر ایران، مکتبی مبتنی بر ایرانیت است
  • فصلنامه علوم انسانی اسلامی "صدرا" به شماره سی و هفتم رسید
  • کارآمدسازی دولت مهم‌ترین گام تحولی دولت سیزدهم است
  • دولت سیزدهم باید چه دغدغه‌هایی داشته باشد؟
  • نقش دولت جدید در توسعه ملی ایران به قلم دکتر علیرضا صدرا
  • ظرفیت حکمت متعالیه در دولت‌سازی اسلامی
  • کتاب «قدرت متعالی» این ظرفیت را دارد تا کاربردی شود
  • معرفی نفرات برتر و نفرات شایسته تقدیر مشارکت کننده در جمع سپاری تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم در همایش اختتامیه ۲۷ بهمن
  • علوم انسانی اسلامی قوه عاقله گام دوم در تمدن‌سازی
  • "حکمت متعالی سلامت" نجات بخش جهان از فروپاشی سلامت است
  • سلیمانی چگونه مکتب شد / جریان های سیاسی برنامه‌محوری و اخلاق‌مداری را از حاج قاسم بیاموزند
  • سازماندهی نیروی انسانی نقش مهمی در ارتقای کارآمدی دارد
  • موفقیت در نظام سلامت و طب با نگاه توحیدی و حکمت متعالیه
  • کتاب قدرت متعالی الگوی قدرت جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس رونمایی شد
  • آزادی عادلانه؛ گرانیگاه اندیشه سیاسی مرحوم فیرحی / نواندیشی بر محور اصالت‌ها
  • صدرا تشریح کرد: انقلاب اسلامی و الگوی پیشرفت تمدن نوین اسلامی در گام دوم
  • سی و چهارمین شماره فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد
  • کشور دچار بحران شکاف دولت ـ ملت نیست / راه حل مشکلات اقتصادی؛ هدایت نقدینگی به تولید
  • رابطه مردم و حاکمیت| مردم زمانی رأی می‌دهند که احساس خطر ‌کنند
  • هم اندیشی درباب قانون و الزامات تحوّل در ایران برگزار شد
  • نشست عدالت مدنی و الزامات تحول در جمهوری اسلامی برگزار شد
  • صدرا: الگوسازی اسلامی ایرانی پیشرفت، برترین راهبرد فرابردی گام دوم انقلاب است
  • نشست شأن راهبردی دولت در اندیشه امام خمینی (ره) برگزار شد
  • عدالت در تفکر امام(ره) امکان شایسته‌سالاری است / جدال‌های سیاسی؛ ام‌المفاسد کشور
  • اخلاق و فرهنگ در کشور متولی مشخص ندارد/ کلید طلایی اخلاق
  • در زمینه اخلاق سکولار عمل کرده ایم؛ اخلاق در جامعه فاقد متولی است
  • نشست علمی “اخلاق سیاسی” برگزار شد.
  • استاد دانشگاه تهران: اخلاق در جامعه به حال خود رها شده است/ گرفتار بی اخلاقی های جناحی شده ایم
  • مهمترین دستاورد انقلاب ایجاد باور «خواستن و توانستن» است
  • دیانت منقطع از حکمت، به اسلام طالبانی و آل سعودی ختم می شود
  • زمینه‌سازی مهدوی گام دوم انقلاب/ انتظار انقلابی به مردم روحیه می‌دهد
  • هرگونه تصمیم‌گیری درباره لوایح FATF باید مشروط باشد
  • بسیج با عبور از مرزهای ملت‌‌ها، تمدن را پایه‌ریزی می‌کند
  • کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی «الزامات راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی» با ارائه علیرضا صدرا
  • نشست استادان منتخب علوم انسانی اسلامی برگزار شد
  • علیرضا صدرا: الگوی راهبردی دولت نقش بنیادینی در پیشرفت مدنی دارد
  • پنجمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی به علوم سیاسی اختصاص یافت
  • «تفکر کارآمد جهادی»؛ راه تحقق «گام دوم انقلاب»/وارد عصر جهاد اکبر انقلاب شده ایم
  • بیانیه «گام دوم انقلاب»؛ راهبرد راهبری جامعه از جهاد اصغر تا تمدن‌سازی اسلامی
  • تاثیرگذاری غرب بر انقلاب اسلامی با استحاله فرهنگی امکان‌پذیر است
  • مصاحبه با دکتر علیرضا صدرا پیرامون اصطلاح‌نامه فلسفه سیاسی اسلامی
  • الگوی نهایی پیشرفت باید نخبه‌پسند و عامه‌فهم باشد/ فقدان الگو؛ عامل حرکت پاندولی دولت‌ها/ مشروح مذاکرات تنظیم سند منتشر می‌شود
  • صاحبنظران در مورد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت چه می‌گویند
  • در نشست بررسی هم‌اندیشی و بازخوانی الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح شد قانون اساسی، اساس الگوی پیشرفت است/جای متخصصان IT در طراحی الگو خالی است
  • علیرضا صدرا در گفت‌وگو با رسالت: توسعه، بدون الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت شکل نمی‌گیرد
  • علم را کیلویی می‌خواهیم نه برای رفع نیاز/ به واردات علم عادت کرده‌ایم
  • یک استاد دانشگاه: باید با حفظ اصالت‌ها، قالب‌های روزآمد را برای ترویج فرهنگ عاشورا ارائه بدهیم
  • علیرضا صدرا: فرهنگ هیئتی و مدیریت شبکه‌ای؛ راه‌حل مشکلات مدیریتی است
  • عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند برنامه‌ریزی است
  • علیرضا صدرا مطرح کرد: حکومت «بر»؛ الگوی حکمرانی امام علی (ع)/ امروز دولت برخلاف دولت علوی «غیرخواه» نیست
  • رهبری که بنیان حکومت را بر حکمت گذاشت/ امام خمینی و حکمت متعالیه
  • فهرست نام استادان، از مدرسه سیاسی تا دانشکده حقوق و علوم سیاسی
  • کشورهای منطقه خودشان باید الگوی حکومتی خویش را انتخاب کنند
  • حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی
  • آزادی از مکاتب غربی و شرقی
  • بهترین و بیشترین مطالب درباره اعتدال از سوی خواجه نصیر مطرح شده است
  • فرصت ایجاد وحدت بین دشمنان علیه نظام اسلامی را بگیریم
  • امام(ره) با وارد کردن قرآن در زندگی الگوسازی و مدل‌سازی کرد
  • « انقــلاب اسـلامی و ضـرورت ارتـقای تولیـد علـم»
  • امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین نواندیش و نوگرای اسلامی در عصر معاصر است
  • دفاع مقدس تمام نشده است فعالیت‌های دانشگاه‌ها برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس نهادینه شود
  • سران آمریکا برای احاطه بر خاورمیانه درصدد حذف ادبیات شهادت هستند
  • گزارش همایش نواندیشی دینی
  • ویژگی‌های نوآورانه نظام جمهوری اسلامی
  • نشست‏ "سیاست از منظر قرآن" با حضور دکتر صدرا و حجت الاسلام دکتر لک زایی
  • حضرت امام (ره) عمیق‌ترین مباحث را با مردم به اندازه درکشان بیان می‌کرد
  • مقام معظم رهبری فراتر از نقش مدیریت، معلم جامعه است
  • امام(ره) با وارد کردن قرآن در زندگی الگوسازی و مدل‌سازی کرد
  • بی‌تقوایی نعمت عزت را در جامعه به نقمت ذلت تبدیل می‌کند
  • ایران به عنوان یک مدل، مدنیت و مکتب برای دشمنان غیرقابل تحمل است
  • اخلاق و سیاست سیرت و صورت یکدیگر محسوب می‌شوند
  • دشمن در جنگ نرم از حربه جاذبه و دافعه استفاده می‌کند
  • حاکمیت احکام الهی در نگاه مقام معظم رهبری توام با حکومت حکام مردمی است
  • تحزب را نمی‌توان به قرآن کریم تحمیل کرد
  • مصداق امروزی «یُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ» را می‌توان رقابت حزبی دانست
  • ضرورت شناسایی فرهنگ سیاسی ایرانیان
  • سفیران نور و فرهنگ جبهه
  • حلقه علمی کرسی علوم سیاسی
  • برگزاری همایش"ایران، سیاست، آینده شناسی"
  • بررسی کارآمدی حکومت از دیدگاه امام خمینی(ره)
  • اندیشه سیاسی ملاصدرا
  • لیست مقالات پذیرفته شده نهایی جهت چاپ در کتاب مجموعه مقالات همایش جنگ نرم
  • میزگرد مفهوم شناسی دکترین مهدویت
  • مجموعه مقالات پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت منتشر شد
  • برگزاری دو پیش‌کرسی از حلقه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
  • معرفی برگزیدگان همایش دکترین مهدویت
  • در نشست انقلاب اسلامی و حکمت متعالیه انقلاب اسلامی برآیند حکمت متعالیه است
  • علم سیاست در ایران
  • اهداف بلندی که داریم رسالت سنگینی را بر دوش ما می گذارد
  • مفهوم‌شناسی حکمت متعالی سیاسی منتشر شد
  • نهضت امام خمینی(ره)، تبیین بعد عملی حکمت متعالیه است
  • چیستی، چشم‌انداز و چالش‌های گفتمان بیداری اسلامی در گفت‌وگو با دکتر علیرضا صدرا
  • امنیت متعالیه در مصاحبه دکتر علیرضا صدرا با خبرگزاری قرآنی
  • دنیای امروز دچار خوف و حزن است
  • توازن آرامش و توسعه
  • قدس روزی که مستکبران باید سر جای خود بنشینند
  • دکتر صدرا، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مطرح کرد: برترین تاثیرهای اندیشه ای انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان
  • گزارش نشست نقد کتاب مفهوم شناسی حکمت متعالی سیاسی
  • نقش راهبردی دولت در نظریه سیاسی امام خمینی(س) منتشر شد
  • لازمه درک سیاست قرآنی شناخت و نفی سیاست غیرقرآنی است
  • گزارش کامل اولین جلسه شورای راهبردی همایش ملی چشم ‏انداز دانش سیاسی در ایران
  • جنگ نرم مورد نظر قرآن منجر به امان، آرامش و رشد انسان‌ها می‌‌شود
  • نظام سیاسی قرآن سیستماتیک است
  • پیوند دین و سیاست از دیدگاه امام(ره) مانند رابطه روح و جسم است
  • آینده از آن فارابی است
  • حاکمیت احکام الهی در نگاه مقام معظم رهبری توام با حکومت حکام مردمی است .
  • انتشار دومین شماره فصلنامه نامه دولت اسلامی
  • تشکیل ستاد مشترک علمی
  • حکمت متعالیه، حکمتی معطوف به سیاست است
  • سیاست در سیره نبوی

آغاز

لیست فعالیت ها

  • درباره من
  • اخبار و مصاحبه
  • کتاب ها
  • مقاله ها
  • پژوهش ها
  • دانشجویان

زندگی نامه

دکتر علیرضا صدرا، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در سال ۱۳۳۷ در شهرستان دزفول متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را تا دیپلم در رشته ریاضی در سال ۱۳۵۶در همان شهر گذراند. فعالیت اجتماعی خود را از همان اوان ابتدای دبستانی و دوره دبیرستانی با حضور در جلسات قرآن مساجد فعال دزفول که عمدتا سیاسی بودند، آغاز نمود. تحصیلات عالی خود را در رشته علوم سیاسی، گرایش اندیشه سیاسی، تخصص فلسفه سیاسی به ویژه اسلامی در دانشگاه علامه طباطبایی، تهران و تربیت مدرس تا سطح دکتری ادامه داد. ایشان در غروب 4 آبان 1401 دار فانی را وداع گفت. روحش شاد

Copyright © Alirezasadra 1380-1401